Poznate ten pocit ked mate v hlave sen a radi by ste ho zrealizovali ? Potom urcite poznate aj ako to zvycajne skonci ,clovek si povie ze rad by sa do niecoho pustil ale pritom uz hlada argumenty preco sa to neda .Najhorsia na tom je skutocnost ze sa obycajne tych argumentov drzi . Takto prechadzaju roky a sny zacinaju blednut a miznut pod nanosom realneho zivota , alebo skor vyhovoriek preco sa to neda . Je to nieco ako zasobnik a vzdy ked sa objavi pocit ze je na case ist do toho tak dalsi argument vyskoci zo zasobnika ako naboj do hlavne . A teraz si predstavte ze dojde k situacii ked zistite ze tento zasobnik vyhovoriek je uplne prazdny.

piatok 28. januára 2011

Vytazstvo TATA

Po predošlom dá sa povedať docela divokom dni sa mi podarilo skoro zaspať . Mal som kupeny lístok na autobus ráno o siedmej. Budík bol nastavený na pol siestu a z nejakého dôvodu som vstal o pol siedmej. Takže som mal jedinečnú možnosť pripomenut si pravý nefalšovaný európsky stres. Rýchlo pobaliť zaplatiť na recepcii a dúfať ze stihnem naskočiť do autobusu .Na recepcii sa ma ešte recepčný pýtal, ci ma poslať moje meno do nejakého spriateleného hotelu v Pokhare. Noc len za 15 e. Mávnul som rukou, vyplatil ucet a vrhol sa do ruchu ranného Kathmandu .Co čert nechcel na autobusovej stanici som sa dozvedel ze Baba Travel vyráža z iného miesta . Normálne námet na film "Jano run" s podtitulom " len tak tak ". A to už som sa pomaly lúčil s peniazmi a možnosťou ze ešte dnes dorazím do Pokhary .Cesta pokračuje a ja sedím v produkte indického automobilového tigra ktorým sa vydávam na 200Km 6 hodinovú cestu . Tak ako nás trh valcujú čínske výrobky ,tak valcuju Tata Motors miestne cesty. Obavam sa ze u nas je to len otazka casu .Plechove skatule okolo ktorych ani len nesiel niekdo so znalostami aerodynamiky alebo designu .Ale maju svoje romanticke caro . Doprava v nepale a hlavne v kathmandu je pre mna jedna z najdesivejsich veci ktore som kedy zazil ,namet na nocnu moru .Klaxon je tu pouzivany castejsie ako spojka a tesi sa znacnemu respektu proste co nevytrubis to zjavne chce same umriet a tym padom to moze byt zrazene.O vodicoch zase plati  " kam nevidim tam urcite nic nejde " predbiehanie sa stava suhrou stastnych nahod . Najviac ma prekvapuje ze im to funguje .V autobuse som bol jediny europan .Tak som sa na zaklade znalosti povahy nepalskych ludi z predosleho dna rozhodol pre maly experiment .Vytiahol som si z batoziny bedeker a polozil ho na sedadlo vedla seba tak aby bolo vidiet nadpis "Treking v Nepalu".Dufal som ze nejaky miestny najlepsie niekdo co ma docinenia s horami to pouzije ako dobru zamienku na rozhovor a ze ja s neho vytiahnem nejake informacie. Ako rybar pri vode . Bingo . Pri druhej zastavke sa so mnou dal do reci tichy nepalec co sedel vzadu a bonusova zalezitost, je to sprievodca ktory pracuje pre svojho bratranca ktory ma v pokhare hotel .Viac som ku stastiu nepotreboval .V Pokare sa hned na nas vrhli zastupcovia Hotelov a taxikary s jedinecnymi ponukami .Zrazu sa v dave objavila tabula Jan Christopher .Docela mila zmena priezviska .Urcite si ju musim napisat do zoznamu ktory pouzijem v pripade ze budem musiet zmenit meno .Hned ku adeptovi z danska na ktory narazila sestra Miss Lristuskola .A tak sa pan Christopher (Lristusek) uz len mohol ospravedlnit zastupcovi hotelu, predsaj len prachy su prachy a neurobil zle .Hotel priamo pri jazere phewa ,z okna mam vyhlad na Annapurnu ,teplu vodu a cena je 3,5 e za noc .Chvyla na vydichnutie a vyrazam do mesta .Pokhara je neuveritelne mesto tam kde Kathmandu zobere dych a iluzie tam Pokhara urcite ukradne srdce . Uplny raj pre dobrodruhou , trekkerov , hipikou ,hulicou a hlavne padackarou .
Niekde tu v himalajach sa skriva shangrila, bajne udolie kde neexistuju problemy ,clovek je stastny a oslobodeny od vsetkych problemov ktore si so sebou doniesol .Ak sa mi zajtra podari vybavit povolenie lietat a polietat tak ako som chcel ,tak muzem uz len konstatovat "... nasiel som ju" .    

1 komentár: