Poznate ten pocit ked mate v hlave sen a radi by ste ho zrealizovali ? Potom urcite poznate aj ako to zvycajne skonci ,clovek si povie ze rad by sa do niecoho pustil ale pritom uz hlada argumenty preco sa to neda .Najhorsia na tom je skutocnost ze sa obycajne tych argumentov drzi . Takto prechadzaju roky a sny zacinaju blednut a miznut pod nanosom realneho zivota , alebo skor vyhovoriek preco sa to neda . Je to nieco ako zasobnik a vzdy ked sa objavi pocit ze je na case ist do toho tak dalsi argument vyskoci zo zasobnika ako naboj do hlavne . A teraz si predstavte ze dojde k situacii ked zistite ze tento zasobnik vyhovoriek je uplne prazdny.

utorok 1. februára 2011

Bez navratu


Uz par dni lietam na Sarangkote .Je to docela lachko citatelny kopec . Termika zacina pracovat tak okolo 12:30 a konci kratko pred stvrtou . Pre ludi co maju radi istotu sa da v pokhare kupit termicka mapa pre paraglidistou . Prijemne ma tato moznost pobavila ,smial som sa dovtedy kym som nevyskusal podla nej lietat.Rychlo som na tuto kupu prestal pozerat ako na prostriedok na vymamemie peniazov od dovercivych turistov ktory prisli lietat. Zial ,pripadne prelety do vyssich hor tu komplikuju nizko zakladne ak sa to da tak nazvat , zvycajne sa pohybuju tak v 2500m co je na jednu stranu dost ale ked zobereme do uvahy ze vetsina kopcou ma cez 3000 a deka sa zacina vytvarat s prvou termikou tak navsteva niektorych oblasti je skor otazkou stastia na pocasie ako pilotnych schnopnosti. Prelet na Korchon od tial popod Mardi Himal a navrat po hrebeni Nange Danda ktory ma na druhej strane dolinu ktora vedie k juznemu zakladnemu taboru annapurny je velmi silne lakadlo ale ako tu uz bolo napisane je to otazkou dobrych podmienok. Dalsim cisto teoretickym napadom je prelet do zakladneho taboru annapurny ,zial miestny piloti sa zhoduju na tom ze je to z dovodu silneho udolneho prudenia neuskutocnitelne. Zatial vyuzivam podmienky ktore panuju v okoli Pokhari a vydavam sa na cesty do krajiny je tu co spoznavat .
Ked chces spoznavat ,nevracaj sa . Heslo podla ktoreho sa tu oplati lietat ,ziadne FAI trojuholniky ziadne navratove trate,na to bude kopec casu u nas, cisto lety co to da. Pristavanie v krajine ma svoje caro ,sice si clovek musi odpustit luxus balenia padaku ale na druhu stranu je odmeneny autentickymi momentami ktore vyvolava kontakt s miestnymi ludmi.Velmi casto sa  pri svahovani pri ktorom prelietavam ponad domceky miestnych pastierov roztrusenych po upati kopca stretavam s mavanim a dokonca pozyvanim .Staci ked im odkyvnem naspat a gesto na pozdrav sa meni na privolavanie . Ako keby bolo take lachke a samozrejme pristat na tie male dvory . Vetsinou sa jedna o jednoduchych ludi ,ktory ked pristanem neisto postavaju obdalec a po nejakom case sa ty najodvaznejsi odhodlaju prist blizsie .Staci usmev magicka formulka Namaste a hned su vsetci okolo a zivo debatuju ako keby som bol jeden z nich.Oni hrdy ze sa s nimi rozprava letec zo zapadu a ja stastny ze mam moznost zazit tu autenticku priatelsku atmosferu ktora dokaze preklenut kulturne rozdiely.  Maly moment pod vrcholmy annapurny kedy sa uplne odlisny ludia z uplne odlisnych kultur stretnu a tu chvylu maju len pre seba. Slovo kontakt nabera magicky vyznam a z padaku sa stava nastroj ktory okrem toho ze dokaze lietat ma aj dar preklenut komunikacne bariery .Tak trochu mam pocit ze ma vedie nad krajinou a rozhoduje kde mam pristat aby som sa naucil nieco nove o ludoch a hlavne sam o sebe . Docela mam tych ludi rad a je na nich vidiet ako nesmierne si vazia ze sa s nimi dam bez problemov do debaty ako seberovny . Je to mozno prejavom narodnej povahy ,od anglicana alebo nemca ktorych je tu hodne sa s takym niecim nestretavaju a je to len na skodu turistom z tychto krajin.
Dobalene lucim sa s pastiermy a vyrazam hladat nejaky sposob dopravy . Tam kde bol pri pristavani pocit nenaplnenych ambicii tam je teraz radost z prijemnych par momentov .
Kracam po prasnej ceste k najblizsiej dedine . Kridlo ktore ma sem donieslo je zabalene v ruxaku , teraz je rad na mne aby som ho odniesol . Stale viac a viac som presvedceny ze to nie je len kus latky . Dedina ,autobus a udivene pohlady miestnych . Bezny kolorit dna .

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára